خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/10/14 - 17:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
برزگر کلشانی در خصوص مذاکرات بغداد و اربیل:

پذیرش پیش شرط‌های دولت مرکزی عراق از سوی اقلیم به آرامش منطقه کمک می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: لغو همه پرسی استقلال اقلیم کردستان و حرکت به سوی اتحاد عراق، امری مثبت است و منطقه نیز آرام‌تر می‌شود.

شهروز برزگر کلشانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،‌  در خصوص اینکه دولت اقلیم کردستان عراق با شروط بغداد برای آغاز مذاکره موافقت کرده است، اظهار داشت: اگر اقلیم کردستان 2 پیش شرط تحویل گذرگاه‌های بین‌المللی با ترکیه و ایران به دولت فدرال و لغو همه‌پرسی پذیرفته باشد، بسیار عالی است.



عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم اقلیم شمال عراق یک تجربه تلخ را در سال‌های اخیر تجربه کرده‌اند و آن حضور داعش در منطقه بوده است، این مردم نیاز به آرامش دارند و نباید وارد بازی‌های آمریکایی - صهیونیستی شوند.



وی افزود: بارها این موضوعات را گوشزد کردیم که جمهوری اسلامی ایران عراق واحد را می‌خواهد و طبق قانون اساسی عراق باید گذرگاه‌های بین‌المللی با ترکیه و ایران در اختیار دولت مرکزی عراق باشد، هرچند که در گذشته دولت مرکزی عراق از این اختیار خود استفاده نمی کرد که این موضوع نشان می دهد از این پس شمال عراق باید با دولت مرکزی این کشور هماهنگ باشد.



برزگر کلشانی متذکر شد: بازگشایی مرزهای آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه با اقلیم کردستان، کمک زیادی به اقتصاد 2 کشور ایران و عراق کمک می‌کند.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر در هر جای دنیا همه پرسی برگزار شود و کشورهای همسایه و کشورهای دنیا آن را به رسمیت بشناسند، برخلاف اساسنامه سازمان ملل متحد در خصوص به رسمیت شناختن تمامیت ارضی کشورها است، گفت: بنابراین هیچ کشوری از این موضوع استقبال نکرد و اکنون لغو این همه پرسی استقلال اقلیم کردستان و حرکت به سوی اتحاد عراق، امری مثبت است و منطقه آرام‌تر می‌شود و تروریست ها نمی توانند در منطقه حضور داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 226061
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار